De smoothie, one of my favorites!

Ik ben al jaren een moeilijke eter in de vroege ochtend, maar dankzij de smoothie gaat dit een stuk beter. Fruit staat namelijk in mijn top 3 van favoriete tussendoortjes of ontbijtjes (oeps). Daarnaast vind ik iets wat vloeibaar is ook makkelijker en fijner om te eten in de ochtend.

Maak jij nog geen of niet zo vaak gebruik van een blender? Hier een aantal redenen om dat wel te doen:
1. Het is makkelijk en snel klaar.
2. Je bent ook een slechte eter in de ochtend, vooral wanneer het nog heel vroeg is.
3. Je bent geen fruitliefhebber.
4. Je wilt eigenlijk wel wat gezonder gaan leven, maar de overheerlijke ongezonde snacks hebben de macht.
5. Er zijn ontzettend veel variaties beschikbaar en je kunt ze natuurlijk zelf samenstellen.

Een aantal van mijn favoriete smoothie variaties voor je op een rij:
Mango – Banaan
Ik ben onlangs verhuisd en ik heb nu geen vriezer meer bij de koelkast in. Niet en heel groot probleem, maar soms wel onhandig. Zo had ik deze week een lekkere bak met mango sorbetijs en deze kreeg ik niet in één keer op. Ik heb hem gewoon in de koelkast gezet en de volgende ochtend was het nog wat dikkig. Hup de blender in met een banaan erbij. Super makkelijk en je hoeft niet onnodig eten weg te gooien. Wil je echt lekker gezond, dan doe je het natuurlijk met vers fruit.

Wat heb je nodig:
– Een blender
– 1 Rijpe mango
– 1 Banaan
– Yoghurt
* Voor wat extra smaak kun je een klein beetje honing toevoegen.
* Wanneer je liever een wat dikkere smoothie wil, kun je bevroren fruit gebruiken of je voegt een aantal ijsblokjes toe.

Sinaasappel – Kiwi
Meestal heb ik geen geluk met kiwi’s. Vaak duurt het te lang voordat ze rijp zijn of ze zijn ontzettend snel rijp. In beide gevallen niet prettig om te eten. Wanneer je dit probleem herkent, belanden ze bij jou vast ook in de prullenbak. Ontzettend zonde, maar gelukkig hebben we daar een oplossing voor.

Wat heb je nodig:
– Een blender
– 2 Kiwi’s
– Sinaasappelsap, vers of uit pak. Mijn voorkeur gaat uit naar vers geperste sinaasappelsap.
– Yoghurt
Ook hierbij kun je een aantal ijsblokjes toevoegen om de smoothie iets dikker te maken.

Sinaasappel – Banaan – Blauwe bessen
Jup, weer die sinaasappel en banaan. Dit zijn toch echt twee van mijn favorieten omdat ik de smaak gewoon altijd prettig vind wanneer ik deze aan mijn smoothie heb toegevoegd. Daarnaast vind ik blauwe bessen niet heel lekker, maar ze zijn ontzettend goed voor je. Blauwe bessen hebben namelijk de hoogste anti-oxidantwerking van de vele groenten en fruit en bevatten veel vitamine C en en vitamine K. Zo heeft de blauwe bes nog veel meer redenen waarom hij goed voor je is.

Wat heb je nodig:
– Een blender
– Yoghurt
– Sinaasappel sap, bij voorkeur vers geperst.
– 1 Banaan
– Een handje vol blauwe bessen

Hoeveel je overal van wilt gebruiken en dan met name de yoghurt, is naar eigen wens. Ik zelf vind de smaak van fruit erg prettig en gebruik daardoor iets minder yoghurt. Het allergrootste voordeel van smoothies is dat je ze kunt maken naar jouw eigen wensen. Waar wacht je nog op? Snel naar de winkel en haal wat fruit in huis!
Daarnaast is het wel belangrijk om naast je smoothie iets van toast of crackers te nuttigen indien je dit als ontbijt wilt gebruiken.

Oh ja, extra fijn tegen je kater die je wellicht wel hebt na koningsdag.

Veel liefs,
Eileen