#2 VAKANTIE PART TWO

Onlangs kon je lezen over mijn eerste deel van de vakantie. Ondertussen is het alweer bijna twee maanden geleden dat ik mij nog in het oh zo warme Italië bevond. Het heeft mij dan ook enige moeite gekost om mij te focussen op het schrijven van mijn tweede vakantie deel. Een vakantie met een lach en een traan. Lees je mee?

In mijn vorige post vertelde ik dat wij eerst naar Frankrijk zijn geweest, met een fijne tussenstop in Nancy. Aangezien wij hier niet konden duiken besloten wij een camping in Italië te boeken, aan het Gardameer. Robin zijn ouders waren daar vorig jaar geweest en het was hun goed bevallen. We bekeken de foto’s en hadden goede recensies gelezen. Eigenlijk zouden we vrijdag pas vertrekken, maar zo impulsief als wij kunnen zijn, besloten we donderdagochtend al te gaan. Nog even snel de camping vragen of we een dagje eerder aan konden komen en gaan met die banaan.
Helaas viel de weg van Marlens (Frankrijk) naar het Gardameer (Italië) ons wel zwaar. Een hele, saaie en lange weg vol met file, maar met het idee dat we een paar uur later aan het mooie meer konden liggen maakte alles weer goed.
Bij aankomst op de camping bleek het nog erg rustig te zijn en was er nog voldoende keuze qua sta plekken. We mochten dan ook zelf een mooie plek uitkiezen en we kozen natuurlijk voor een uitzicht op het meer. Snel onze spullen opzetten en daarna lekker relaxen!

In de avond besloten we om een wandeling naast het meer te maken, de omgeving te verkennen en een heerlijke pizza te eten bij een goed restaurant. Ik houd echt van lekker eten, een lekker wijntje erbij en een fijne sfeer. Dit was echt een perfecte eerste avond op een nieuwe plek. Na het eten besloten we nog wat cocktails te gaan drinken op diverse plekken aan het meer. Hierdoor wisten wij gelijk waar we nog eens vaker heen wilden gaan. Eén van die plekken was Nasimi Beach en ook zeker een aanrader als je daar eens bent. Wij zaten trouwens aan de kant van Manerba del Garda op camping Baia Verde.

De volgende dag besloten we om lekker te relaxen bij het meer en bij het zwembad. Het leuke aan deze camping is, is dat er een jacuzzi te vinden is boven op het toiletgebouw. Vanuit hier kijk je uit op het zwembad, maar ook op de prachtige omgeving. Er waren ook meerdere ligbedjes, dus na het dobberen kon je weer lekker bakken in de zon. Hier heb ik mij dan ook prima vermaakt met een goed boek!
Aan het einde van de middag besloten we om een kleine barbecue te kopen en dat betekende dus heerlijk barbecuen op de camping. Een heerlijke salade erbij, biertje, proost!

Op zaterdagavond besloten we dat het tijd werd voor een stapavondje. We waren de hele vakantie nog niet opstap geweest en dat was prima, maar we hadden door dat er veel Nederlanders van onze leeftijd in de omgeving te vinden waren. Bij de supermarkt in Italië kun je sterke alcoholische dranken kopen voor maar slecht €4,80. Wat een verschil met Nederland zeg! Anyway, een lekker drankje en kaartspelletje werden gedaan. Enkele tijd later kwamen de Duitse jongens die achter ons stonden naar ons toe. Wij hadden hun eerder op de avond gevraagd waar zij iedere avond naartoe gingen en zij vroegen of wij bij hen kwamen zitten om drankjes te doen. Super leuk en gezellig en later zijn wij nog met hun opstap geweest.

De volgende ochtend na slechts drie uren slaap viel ons beide, maar ook onze achterburen erg zwaar. Eén van die jongens had een mooie speedboot en vroeg of wij meegingen. Het was dan wel weer heerlijk om de dag op het meer te beginnen en zo af en toe een duik te nemen in het koude water. Al met al is het geen aanrader als je brak bent én zeeziek bent! De rest van de dag hebben we dan ook erg rustig aan gedaan en vooral uitbrakken.

Maandagochtend besloten we om naar Moniga del Garda te gaan. Hier was een kleine markt en een markt bezoeken hoort er toch een beetje bij als je op vakantie bent? Het was wel erg warm en we hadden de markt dan ook al snel gezien! Gelukkig waren er rondom de markt genoeg terrasjes waar we even konden zitten. Vervolgens zijn we nog een beetje op ‘ontdekkingstocht’ geweest en kwamen we weer op de mooiste plekjes terecht. Wist je dat er een kasteel gelegen ligt op een berg. Wanneer je hier naar binnen loopt zie je allemaal woningen. Het eigenlijk een klein dorpje, haast sprookjesachtig!

Dinsdag werd het tijd voor actie.. Robin en ik hebben in Groningen allebei een scooter en op vakantie missen we deze best wel een beetje. Wanneer je in een mooie omgeving bent, is het zo fijn om lekker rond te touren. Sinds kort heeft Robin zijn motorrijbewijs dus we besloten een motor-scooter te huren in Desenzano. Met de auto ben je er zo, we zochten een parkeerplek en konden een mooie rode Vespa huren. In het begin ben ik toch altijd een beetje bang hoor, die smalle steegjes, hoge heuvels op en af, maar al snel kon ik hier echt genieten. We kwamen wederom weer op de mooiste plekjes terecht en gingen voor een heerlijke lunch in de haven van Manerba del Garda. Vlak na de lunch kreeg ik helaas verdrietig nieuws van mijn lieve mama, maar we besloten er toch een mooie dag van te maken. Vervolgens zijn we de hele middag rond gaan rijden, hebben we korte tussenstops gemaakt om een duik te maken in het meer, zijn we terecht gekomen bij Sirmione (waar je zeker eens heen moet) en hebben we lekker ijsjes gegeten.

Ondanks het verdrietige nieuws hebben we er een heerlijke dag van kunnen maken en in de avond besloten we nog een keer te gaan eten bij het restaurant van de eerste avond. Zoals elke avond zat het restaurant vol, maar kwam er niet een tafeltje vrij. Lucky us! Ik heb een heerlijke pasta gegeten met wederom een heerlijk glas was. Robin en ik hadden beide het gevoel dat dit wel eens de laatste avond kon zijn en probeerden ook deze avond nog even lekker te genieten. Toch was ik erg moe van de intensieve, verwarrende dag en zijn we lekker op tijd gaan slapen. Het was die week ook maar liefst 37 graden, wat echt slopend kan zijn.

De volgende ochtend belde mijn moeder met het verdrietige nieuws. Wij hebben onze spullen gepakt en zijn terug gereden naar Nederland. Onderweg hebben wij een overnachting gedaan net over de grens van Zwitserland, Basel. Donderdagmiddag waren wij weer veilig thuis.

Ben jij wel eens op vakantie geweest bij het Gardameer?